[RIS-MEDIA]

[RIS-MEDIA]

From Everything and Everywhere
[RIS-MEDIA]

[RIS-MEDIA]

From Everything and Everywhere

قابلیت پیش‌بینی آینده توسط برخی انسان‌ها (یک توانایی مرموز و ناشناخته)


قابلیت پیش‌بینی آینده توسط برخی انسان‌ها (یک توانایی مرموز و ناشناخته)


سؤالات بسیاری است که از پاسخ به آنها عاجز هستیم؛ بسیاری از این سؤالات به‌قدرت و دنیای ماورالطبیعه بازمی‌گردند. یکی از این علوم، بانام ” فراروان‌شناسی” یا Precognition شناخته می‌شود که شاخه‌ای از دانش روان‌شناسی است که به مطالعه پدیده‌های روان‌شناختیِ به‌ظاهر فرا طبیعی می‌پردازد. پایه‌های اصلی این علوم شامل ادراک فراحسی، جنبش فراروانی، قابلیت پیش‌بینی آینده و بقای خودآگاهی می‌شوند. متخصصان و روانشناسان بسیاری در این عرصه مشغول فعالیت هستند که گاها آزمایش‌های خیره‌کننده از آنها به ثبت رسیده است.

بخش مهمی از علوم Precognition

قسمت بزرگ و مهم علوم Precognition، شامل تحقیق و شناخت بر روی افرادی می‌گردد که دارای توانایی پیشگویی سطحی و میانی، آینده‌بینی، چشم‌انداز بینی و توانایی ذهنی در حدس و تشخیص درست اتفاقات هستند. هرچند که هیچ دلیل علمی تا به امروز برای این توانایی پیدا نشده است، اما آزمایش‌ها نشان داده است که این افراد به‌واقع وجود داشته و درصد ناچیزی از مردم کره زمین را تشکیل می‌دهند.

ازنظر علمی، هیچ دلیلی برای این توانایی آنها وجود ندارد؛ همچنین تحقیقات تنها توانسته ادعای این افراد را ثابت کرده و همچنین از توضیح علمی این شرایط عاجز است. افرادی که امکان مشاهده وقایع و اتفاقات آینده را در خود حمل می‌کنند. این افراد ازنظر قدرت این توانایی به چند دسته تقسیم‌شده و گاها قدرت تمامی آنها در یک حد و اندازه نیست. جالب است بدانید که از سال‌های دور، پلیس ایالات‌متحده آمریکا با شناسایی چند تن از این افراد، از آنها در پرورنده‌های حل‌نشده استفاده می‌کند.


 

 

قابلیت پیش‌بینی آینده از گذشته تا به امروز

قابلیت پیش‌بینی آینده به‌طور گسترده‌ای پذیرفته‌شده و گزارش‌ها در سراسر تاریخ، به همراه اسنادی است که این گفته‌ها را تائید می‌کند. حتی “ارسطو” نیز تحقیقاتی را در این زمینه انجام داده و رؤیای برخی از افراد را ازنظر واقعیت بررسی کرده بود. اصطلاح “پیش‌بینی” در ابتدا در قرن هفدهم ظاهر شد، اما تا مدت زیادی بعدازآن به استفاده مشترک در بین محققان نپیوست. در سال 1883، تحقیقات مسیحیان برجسته بر روی یک به‌اصطلاح جادوگر آفریقایی ثابت کرد که این شخص از قدرت ماورایی برخوردار بوده و به سؤال های آنها پاسخ صحیح داده بود.

ماوراطبیعی

با شروع قرن 20، این تحقیقات و مکاشفه‌ها با سرعت بیشتری همراه شد. یک مهندس هواشناسی بریتانیایی مدعی شد که رؤیاهایی را دیده است که به واقعیت پیوسته‌اند! سپس وی با ثبت و تجزیه‌وتحلیل آنها، موفق به توسعه توانایی خود و درنهایت نگارش یک کتاب در سال 1927 شد. این مهندس در ادامه به این نکته دست‌یافت که 10 درصد از رؤیاهای تمام مردم به واقعیت خواهد پیوست. این مهندس حتی از مردم عادی دعوت کرده بود که با ثبت آنها، از وقوع آنها مطمئن شوند!

در سال 1932 پسربچه‌ی هوانورد معروف Charles Lindbergh ربوده‌شده، کشته و سپس در میان درختان دفن گردید. 2 روانشناس با اسامی Henry Murray و D. R. Wheeler تصمیم گرفتند تا برای پیدا کردن کودک از نیروهای پنهان در برخی افراد کمک بگیرند. طی فراخوان آنها 1300 نفر ادعا کردند که از سرنوشت کودک باخبر هستند؛ نتیجه آن شد که 5 درصد از افراد اعلام کردند که کودک کشته‌شده و از میان این 1300 نفر مدعی، 4 نفر به‌طور کامل گفته بودند که کودک کشته‌شده و در میان درختان دفن شده است.

تحقیقات عجیب!

در طول تاریخ تحقیقات و آزمایشگاهی بسیاری در سراسر جهان به این مقوله پرداخته‌اند؛ اما تنها درصدی از آنها به‌طور دقیق موفق به دستیابی و اثبات حقیقت شده‌اند. Samuel G. Soal در سال 1940 آزمایش‌های عجیبی را انجام داد. یکی از آزمایش‌های این شخص، تست حیوان نام داشت. این محقق کارت‌هایی را به شرکت‌کنندگان و مدعیان قدرت ماورایی داده و از آنها می‌پرسید که حدس بزنند در اتاق دیگر چه حیوانی قرارگرفته است؟ از 13 نفر شرکت‌کننده 3 نفر موفق به پاسخ صحیح شده بودند. این پاسخ می‌توانست از روی شانس باشد اما پس از تکرار آزمایش بر روی آن 3 نفر متوجه شد که آنها همواره پاسخ صحیح را ارائه می‌کنند!

رؤیا

برخی از محققان بعدها این نتایج را حاوی تقلب دانسته و آنها را قویاً رد کرده‌اند. نتیجه تحقیقات دکتر David Ryback، یک روانشناس در آتلانتا، حاکی از آن است که 8.8 درصد از مردم جهان دارای این ویژگی هستند که بتوانند آینده را در قالب رؤیا و یا موارد دیگر مشاهده نمایند. ازآنجایی‌که بین دانشمندان اختلاف‌نظرهای فراوانی بود، یک دسته‌بندی واحد به‌منظور شناخت این افراد و تحقیق بر روی آنها انجام شد:

  • رؤیا باید پیش از وقوع اتفاق دیده و گزارش شود
  • فاصله زمانی بین رؤیا و رویداد باید کوتاه باشد
  • توضیح رویدادی که قرار است اتفاق بیفتد باید به‌صورت کامل و شفاف باشد
  • جزئیات رؤیای مشاهده‌شده و رویدادی که قرار است اتفاق بیفتد باید به‌طور دقیق ثبت شود

در سال 2011، دکتر Daryl Bem، استاد کارشناسی دانشگاه کورنل و روانشناس، نتایج تحقیقات خود را در چند مجله روانشناسی منتشر نمود؛ این نتایج با حمله منتقدان وی روبرو بود که اکثراً از همکاران ایشان بودند. بسیاری از محققان به دلیل ترس از همین انتقادها و نبود شواهد علمی، از خیر انتشار نتایج خود می‌گذرند.

برخی انسان‌ها چطور در رؤیا آینده را مشاهده می‌کنند؟

ازنظر علم فیزیک، قابلیت پیش‌بینی آینده در صورتی امکان‌پذیر است که آنها یک‌بار روی‌داده و سپس با برگشت به گذشته، امکان مشاهده آنها فراهم شود که عملاً چنین چیزی در حال حاضر ممکن نخواهد بود. همچنین علوم وابسته به کوانتوم نیز می‌توانند این وقایع را ثابت نمایند. بسیاری از افرادی که امکان مشاهده آینده را دارند، بین ساعت‌های 2 تا 4 صبح را بیشترین زمان برای دیدن رؤیاهای واقعی اعلام کرده‌اند. این توانایی اکتسابی نبوده و از سوی والدین به ارث نمی‌رسد. افزون بر قابلیت مشاهده آینده، توان تشخیص انرژی منفی یک مکان، دل‌شوره و اضطراب از بروز یک اتفاق ناگوار و حتی مشاهده مرگ افراد، کمی پیش از فوت آنها نیز توسط این افراد به ثبت رسیده است.

پیش بینی آینده

کشف نسبتاً جدیدی از شواهد کروماتوگرافی مجدد، بعضی‌اوقات به‌عنوان مکانیسم احتمالی برای قابلیت پیش‌بینی آینده معرفی می‌گردد. آزمایش‌های قضاوت از راه دور به محک توانایی فرد برای به‌دست آوردن اطلاعات از یک هدف دوردست نظیر یک شیء، مکان یا فرد که از ادراک فیزیکی فرد قضاوت کننده پنهان است و معمولاً فرد قضاوت کننده با آن‌ها فاصله دارد می‌پردازد. این آزمایش‌ها نیز گاها با نتایج خیره‌کننده روبرو بوده‌اند. به‌هرحال افرادی در سراسر جهان وجود دارند که امکان پیش‌بینی آینده و وقوع خطرات و یا اتفاقات منفی را دارا هستند. هرچند که هنوز ازنظر علمی نمی‌توان توضیح دقیقی برای این قابلیت ارائه کرد، اما چه بخواهیم و چه انکار کنیم، چنین افرادی در کنار ما زندگی می‌کنند!

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.